• ↓
  • ↑
  • ⇑
 
Записи пользователя: Br. Samedi (список заголовков)
14:00 

"Schwarze Messe"

Br. Samedi
Немецким не владею. Просто хочу оставить для истории рецензию на книгу Давида. Понял из текста только то, что его манеру сравнивают с Буковски.
©
читать дальше

@темы: David A. Line, Статьи, тексты/переводы

13:44 

Live in Berlin theARTerGallery,26.03.2011

Br. Samedi
David A. Line ~ Live in Berlin theARTerGallery,26.03.2011




+4

@темы: концерты, Videos, David A. Line

18:21 

2011

Br. Samedi
17:36 

Двойной альбом

Br. Samedi

Послушать отрывки песен с двух новых альбомов:
www.infrarot.de/untoten/zombie-vol-1-die-welt-d...
www.infrarot.de/untoten/zombie-vol-2-the-reveng...

@темы: Дискография, Die Untoten

17:59 

Новости

Br. Samedi
13 мая выходит новый Зоко.

@темы: Soko Friedhof, Новости, музыка

22:44 

Видео

11:00 

Live in Berlin - theARTer Gallery, 15.01.2011

18:54 

Новый альбом Зоко

На одном из английских сайтов написали:
The all new album by SOKO FRIEDHOF is the first part of a trilogy about 'Murder' (Mord). With it they deliver another ironic masterpiece of sarcastic goth-electro, filled with blackest humour and darkest sonorities. Sexually explicit lyrics meet the typical goth clichés SOKO have been known for for years.
The lyrics are all about the deadly fantasies in our minds and if you understand German, you won't be surprised that this album has inflamed some quite vivid and controversial discussions in the project's home country. Dynamic, ironic, black, dark and explosive.

То есть, что он хотел, то он получил :) Жаль, что мне не посчастливилось наткнуться на какой-нибудь немецкий форум с подобной полемикой.

Еще одна рецензия уже немецкая
Das Leben ist tödlich, die Soko mordend!

Bei Soko Friedhof ist man ja einiges an Provokationen gewohnt. Konzertverbote oder Razzien waren quasi an der Tagesordnung. Doch bei „MORD“ hat man sich mit all den dunklen Stimmen der Straße zusammengetan, hat Einflüsse des Alltäglichen und fantastischen Düster-Electro mit dunklem Deutsch Rap gepaart und eine Art hybriden Horror- und Hiphop mix ala SOKO meets K.I.Z meets schwarz meets Rammbock meets Rummelsnuff fabriziert.
Klar ist, eine alteingesessene Grufti-Bewegung wird an „MORD“ schwer zu beißen haben, wird mit Tracks wie „Mord (aus niederen Beweggründen)“, „Ich ficke die Frau (eines Anderen)“, „Auf Wunsch (schneiden wir sie gerne in Scheiben)“ und (als sei das nicht genug) mit dem ersten Goten Disstrack mit „Resterampe“ (na, was sich darauf wohl reimt?) sicherlich an ihre eigenen Grenzen stoßen.
Ja, es wird abgerechnet, eiskalt, wahllos, niederträchtig, berechtigt,… Perfekt passend zu den Songs sind die Samples… gleich der erste Track lässt einen bis zum Schluss alles Gute dieser Welt vergessen. Schlussfolgert man, Soko ist das Kotzen danach, muss es bei den nächsten Untoten Alben sehr, sehr schön und berauschend zugehen… denn dieses Mal führt einen die Sonderkommission nicht nur nahe an den Abgrund, sondern sogar einen Schritt weiter.
Die aktuelle Soko, die echte, wahrhaftige Neue Deutsche Härte!

а вот рецензия об альбоме довольно отрицательная. Рецензент говорит, что образы у Давида получились вульгарными.

@темы: David A. Line, Soko Friedhof, Дискография, Статьи

12:54 

Замечание

В сети бродит так называемый дуэт Тило Вольфа и группы Untoten. Untoten feat. Tilo Wolff «Der Tod und das Madchen»
Хочу заявить, что это бред. Это песня с дебютного альбома группы, где за мужским голосом стоит сам Давид А. Лайн. И никакого Тило там нет. Более того, могу осмелится заявить, что и никогда не будет. Ибо группа не поддерживает идеи подобных дуэтов.

@темы: Die Untoten, музыка

20:24 

Untoten (переводы). Позднее творчество

Переводы принадлежат не мне. Все права авторские соблюдены.

Местами переводы немного недоработанные. Можно сказать, что черновики.
В основном, сага о Стране Надгробий

*


*


******
Песня мертвого ребенка
Впервые я становлюсь на этот путь.
Любопытство порой губительно.
Я устремляюсь к тебе, уверенный,
Что это часть игры.
Я готов прощать тебя, верить в тебя, любить тебя.
Я умру за тебя!
Теперь твой черный рот
Избавил меня от всех грехов,
Разбил мой череп о надгробный камень,
Я хочу почувствовать, найти
И понять тебя.
Ты плачешь обо мне
И ночь окружает нас
В последний раз убегаю
От реальности, от вечности,
Гордый, но разочарованный.
Покажись же,
Прекрасная Мертвая Искусительница!

@темы: Die Untoten, тексты/переводы

17:44 

С иностранного форума Джонни Деппа. В топике об "Алисе в стране чудес" был список песен, в которых упоминается эта сказка.

The german Industrial band Soko Friedhof recorded a track called "Thru the looking glass (now)" for their album "Im Beichtstuhl der Begierde".

@темы: Soko Friedhof

11:36 

New

Br. Samedi
14:02 

Br. Samedi
Soko Friedhof - альбом "Mord" выход 26 ноября
+
SOKO выступление LIVE - 04.12.10
+
в январе 2011 ожидается нечто DAVID A. LINE Songbook Vol.1 „SEENSUCHT“... сборник песен...

@темы: David A. Line, Дискография, Новости, концерты

13:59 

Br. Samedi
DAVID A. LINE
Songbook Vol.1
„SEENSUCHT“

Долго ждали, и не только фанаты Untoten, что Давид А. Лайн продемонстрирует свой истинный темный голос.
Вместе мы отправимся в путь, который начнется с возвращения из грязной гавани и окончится на потерянной родине. Без Хэппи Энда? Давид А. Лайн на этом альбоме певец и автор песен, поет грубо и мрачно от тоски, влюбленный и пьяный, вечно в пути, желающий прибытия… Сборник песен, вдохновленный Леонардом Коэном, Иоахимом Рингельнацом, Вольфгангом Амбросом, что-то очень самовольное…
Песни возникли во время работы в студии над "Grabsteinland I" и "Die Blutgräfin"...

@темы: David A. Line, Новости, музыка

20:38 

Новые альбомы

Br. Samedi
23:01 

13:16 

Soko Friedhof

Br. Samedi
Переводы в одном месте.
Спасибо переводчикам.
Фотографии разных сайтов с последнего феста RGT


Я вновь был твоим рабом
В течение многих лет я жил под твоим террором.
Кричащим я проснулся ночью,
потому что подумал, что ты возвратился
Я снова был твоим рабом...


@темы: David A. Line, Photos, Soko Friedhof, тексты/переводы

11:30 

анонс событий

20:07 

Новость так новость!

Das Album "Liebe & Tod" erscheint am 30. Oktober 2010
Das zweite Album "Haus der Lüge" erscheint am 12. November 2010


Два альбома от Untoten.

@темы: Die Untoten, Дискография, Новости

15:21 

Рецензии с сайта Gothtronic


Grabsteinland II - Herrschaft der Vampire
Every now and then you find a band that just can’t do wrong for you. I found that in Untoten. Ever since I was introduced to them by hearing ‘Schwarze Messe’, I just loved everything they released.
In 2003 Untoten released ‘Grabsteinland’ the first part from the Grabsteinland trilogy. The second part, ‘Die letzte Schlacht’ would follow, and end with a still nameless third release. ‘Die letzte Schlacht’ became ‘Herrschaft der Vampire’ and saw the light in November 2004.
For those of you who missed ‘Grabsteinland’: it’s a story dealing with all the things Untoten love to write about. Werewolves, vampires, ravens, graveyards, you know what I mean. After the first part of the trilogy, Untoten gave us the single ‘Raben’, to give a preview of the upcoming album.
The album takes off with ‘Unvergessen’, a strong song that lies on the same line as the song from the previous album. ‘Raben’ follows, already known from the single. This is a really catchy Untoten song, and one that really describes the style from the album. ‘Lichtbringer’ is a song that takes the music a step further. It’s sound very powerful, a real rock song. But of course we still hear the Untoten sound, and that’s not only because of Greta’s voice. Greta Csatlós has a unique voice that she can use in different ways. Sweet, powerful, scary, she could do a whole role-play on her own! With the ballad ‘Dein Platz’ she shows again how strong her voice is. ‘Der kleine Töd’ gives us an insight in how Untoten found ‘Der Letzte Schlacht’ as a title; the line is in the songs refrain. ‘Die Rückkehr der Wölfe’ is a tragic ballad in the way only Untoten can make them. The melody is great, and with Greta’s melancholic voice this song is one of my favourites on the album.
The follower is an instrumental intermezzo which leads us to the other half of the album, starting with ‘Düstergruften’. ‘Als ich unter Wölfen schlief’ is a slower song again, and my favourite. Vocally, and musically this is pure perfection. ‘Sturmvolk’ is a louder song, and has a scary feeling in it. The song is instrumental and could be used for an action movie where you see the bad side attacking the good ones. ‘Ach du kalter Stern’ is a song that Greta whispers, which gives it a magical feeling. ‘Tagdzauber (Traum)’ is one of the two instrumental closing songs. After a while a real metal sounding guitar riff appears, which makes this track rather experimental for the band. ‘Hexenwald’ is the real outro, en returns melodies we still know from ‘Grabsteinland I’.
So, that was it. Grabsteinland II is finished. David A. Line and Greta Csatlós gave me what I expected it to be: a wonderful experience. Maybe it’s not fair for me to give a grade to this album: it is an Untoten album! Yet, I will do it. And not only because they are the most unique band I ever heard: no, I think that they grow with every release, and delivered their masterpiece so far with ‘Herrschaft der Vampire’. Can’t wait for Grabsteinland III!
Schwarze Messe
After three releases Untoten were doing well in the German gothic scene back in 1999. ‘Schwarze Messe’ just came out, and the album got some great responses by the press. Anno 2006, seven years and five albums further, Untoten grew from a small underground band to one of the biggest bands in their genre, and their latest line of albums (The ‘Grabsteinland’ Trilogy) was an absolute masterpiece. Now it’s also time to look back to their cult-album ‘Schwarze Messe’.
‘Lilith’ gives the album an ominous start. Greta’s voice sounds sad and fragile. ‘Die Freudlose Gasse’ leads us to the second real track, ‘Tanz der Hexen’. A monotone beat leads Greta through the song, a song in which we hear her voice on the way we know it best. It’s characteristic and powerful, but most importantly: unique. ‘Desdemona’ is something I never heard before, and would do well in a horror movie!
Next up is another short track: ‘Nekrolog’, which introduces us to ‘Black Blood’, the most accessible track on the album. The acoustic guitars give the song a whole different sound then the others; the rhythm is monotone yet danceable. ‘Gunshot Wounds’ follows: another short introduction track. The short songs between ‘the real tracks’ are well done; they create a bridge from one song to the other, so that the tracks, which sound completely different from each other, become a whole.
Highlight, and most surprising track, must be ‘ Church of Littleton ’. A slow introduction leads to a heavy intermezzo, which flirts with the band’s earlier attempt in making grindcore. Awesome song, which doesn’t even starts to bore after a hundred times of listening. ‘Seraphine’ is one of the saddest songs I ever heard. Greta uses her voice on yet another way, making it sound even more fragile and sad. Amazing. With moody ‘Autumnal Equinox’ Untoten wrap up ‘Schwarze Messe’.
The best thing about ‘Schwarze Messe’ is the variety of the tracks. None of the tracks sound the same, yet they all have the amazing dark and ominous feeling Untoten wanted to give the listeners. An absolute masterpiece, a well suited classic and definitely my favourite album ever.

@темы: Дискография, Die Untoten, Статьи

Grabsteinland

главная